Sommerfest på Fagertun

posted in: Forside | 0
Godt og vel 30 til bords, og historielagsleder Sven Erik Tholander styrte det hele lett og ledig. (Foto: Tor Gervin)

Flagget til topps, helstekt lam på menyen, gode ord og bare blide fjes da Nøtterøy Historielag og Stiftelsen Fagertun i går inviterte støttespillere, tillitsvalgte, æresmedlemmer og andre ressurspersoner til sommerfest på bygdetunet; en årlig tradisjon for å si takk for innsatsen og all god hjelp.

– Det er ganske utrolig å se hvordan venneskaren til Fagertun har økt de siste årene. Historielaget har ca. 800 medlemmer. Av disse er 60-70 aktive med frivillig arbeid hver på sin måte her på bygdetunet. Alle skal ha stor takk! sa stiftelsens styreleder, Stein Engh, da han ønsket velkommen.

Han poengterte det gode samarbeidet med kommunen gjennom mer enn 30 år, og takket Sparebankstiftelsen Nøtterøy-Tønsberg og flere med for rause tilskudd.
Gode ord fra ordfører Tom Mello t.h., og stiftelsens leder Stein Engh tok vel i mot.
Bjørn Engaas i Sparebankstiftelsen Nøtterøy-Tønsberg hadde til og med en gavesjekk; 16000 kroner slik at Historielaget kan kjøpe en elektrisk høvel.
Helstekt lam på menyen; det er blitt en tradisjon det også.